Du gamla, Du fria


Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.


Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.



Nu ska jag göra mig iordning och sedan ska jag och Frida åka in till stan och fira nationaldagen :)
Förresten, är det någon som egentligen kan de två sista verserna i nationalsången? Jag tror aldrig ens jag hört dem.

Kommentarer
Postat av: MELANIE ღ

haha, inte jag heller xd

2010-06-06 Klockan 13:18:17
URL: http://melliiee.blogg.se/

Ordet är ditt! ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Har du någon hemsida eller blogg?:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0