Husliga jag

Idag har vi varit jäkligt duktiga jag och Tobbe. Vi har städat hela lägenheten och rensat ur skafferi, skåp och kylskåp. Sånt där tråkigt göra som man helst av allt skjuter upp så länge man kan. Men idag har vi i alla fall tagit oss i kragen och gjort det och nu känns det riktigt skönt. När jag ändå kände mig huslig så passade jag på att baka lite också. Jag gjorde kladdkakemuffins. Riktigt goda blev dom! Med en klick grädde och en jordgubbe på toppen blev det som en liten bakelse. Bjöd pappa och Tobbes mamma när de kom hit och hälsade på förut och de verkade tycka de var goda :)

Nu ikväll har vi haft filmkväll med pappa. Kollade på The Italian Job, en kanonbra film, och dippade morötter. Gottit! En riktig myskväll. Jag har haft en jättebra dag trots all städning. Det kan faktiskt vara riktigt roligt när man hjälps åt och det känns ju roligt när det blir så fint när det är färdigt.


Kommentarer

Ordet är ditt! ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Har du någon hemsida eller blogg?:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0