Lyxfällan


Nu har jag precis sett på Lyxfällan. Helt sjukt hur folk kan sätta sig i skiten alltså! För mig är det oförståeligt hur man kan handla för pengar man inte har. Jag skulle ALDRIG kunna skaffa mig ett kreditkort. Har jag inte råd att handla då gör jag inte det. Det är skillnad med exempelvis lägenhet/huslån eftersom det är sådant man oftast inte har råd att betala kontant, men sådant som kläder och prylar förstår jag faktiskt inte hur man kan låna pengar för att köpa. Jag är glad och stolt över mig själv att jag aldrig tagit mig vatten över huvudet vad det gäller ekonomin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med en rocktjej! Vilka band brukar du lyssna på? :)

2010-04-15 Klockan 23:05:30
Postat av: Anna

Sv: Ja men eller hur! Tack tack!

2010-04-15 Klockan 23:16:18
URL: http://annnnnnas.blogg.se/
Postat av: Malin

Förstår ärligt inte de heller. Har man inte pengar så har man inte.

2010-04-16 Klockan 02:00:21
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja, det är ju inte precis sunt att bara betala på kreditkort...

jag har en bekant i australien som bokstavligen sett lever på kredit. så fort en kredit skall betalas registrarar hon sig med en ny och betalar med den istället...det är som en ond cirkel det hela...fattar int alls...



kreditkort kan vara en bra sak ifall du har en regelbunden inkomst och köper nåt smått som du vet att du kan betala tillbaks så fort du får lön...men annars lönar det sig inte att belala på kredit.

2010-04-16 Klockan 13:00:44
URL: http://lucide.blogg.se/

Ordet är ditt! ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Har du någon hemsida eller blogg?:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0