Song For Ronnie James





Jorn Lande
har spelat in en coverplatta med Dio låtar där han hyllar Ronnie James.
Plattan heter "Dio" och kommer att släppas den 2:a juli. Jorn Lande är en av mina favorit sångare! Tyvärr var det kanske inte speciellt smart att släppa en tributeplatta så kort tid efter Dio's bortgång. Det är nog många som kommer att se snett på honom och tro att han gjort det för att tjäna pengar på hans död och ser det som en jättechans att casha in.


Jag tycker i alla fall att det är jättefint gjort av honom och jag tror att skivan kommer vara grym och jag kommer absolut att köpa den!



Så här skriver Jorn's son:

"My father started making this album a year ago and he did not intend to make money on Ronalds death in any way. His wish was actually for Ronald to listen to this song and know how much he meant to him. but he passed away all to fast and did not get to listen to it, this is was hard for my father since it this song was written especially for Him. My father knew Dio and it was a heavy loss for him."

Kommentarer

Ordet är ditt! ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Har du någon hemsida eller blogg?:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0